Draakje's hoor en wederhoor...
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Draakje's hoor en wederhoor...

Wil het weten van je...
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Vader en zoontje overleven botsing met aanstormende trein aan onbewaakte overweg

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Draakje
Admin
Draakje


Aantal berichten : 899
Registration date : 15-02-09

Vader en zoontje overleven botsing met aanstormende trein aan onbewaakte overweg Empty
BerichtOnderwerp: Vader en zoontje overleven botsing met aanstormende trein aan onbewaakte overweg   Vader en zoontje overleven botsing met aanstormende trein aan onbewaakte overweg Icon_minitimema feb 16, 2009 7:57 am

Vader en zoontje overleven botsing met aanstormende trein aan onbewaakte overweg

ADINKERKE - Karel Ryckewaert en zijn zoontje Bert (4) zijn gisteren ternauwernood aan de dood ontsnapt toen hun bestelwagen door een trein werd aangereden in Adinkerke.
Karel Ryckewaert kwam gisterochtend omstreeks tien uur samen met zijn zoontje Bert en labrador Pros aan een onbewaakte overweg aan de Noordhoekstraat in Adinkerke. 'Daar zijn geen slagbomen, geen lichten, niets', zegt Karel. 'Alleen maar verkeersborden die de overweg aanduiden. Aan de rechterkant wordt het zicht bovendien belemmerd door een grote elektriciteitscabine. Daar zijn al veel opmerkingen over gekomen van omwonenden.'

Toen de onfortuinlijke automobilist een beetje naar voren reed om een betere zicht te hebben op de spoorlijn, kwam er uit de richting van Veurne plots een trein aanstormen. 'Ik stond iets te ver en de trein raakte de voorkant van de bestelwagen. Door de slag werden we weggekatapulteerd en kwamen we meters verder op onze zijkant terecht. Onderdelen en een voorwiel lagen wel 70 meter verder, zo hevig was de botsing. Ik heb later gehoord dat die trein 120 km per uur reed.'

'Ik kon mezelf uit het wrak bevrijden en haalde er meteen Bert uit, die in zijn kinderzitje naast mij zat. Als bij wonder raakte mijn zoontje slechts lichtgewond: een blauw oog en enkele blauwe plekken. Hij verkeerde wel in shock. Toen ik hem bevrijdde, begon mijn hoofd fel te bloeden: ik had daar een gapende wonde. Die moest ik stelpen met mijn trui. Onze labrador kwam ook ongedeerd uit het wrak.'

Karel Ryckewaert belde vervolgens zijn vrouw Shirley op en daarna de hulpdiensten. 'Zowel de politie als de ambulances waren snel ter plaatse.'

Kort na de middag mochten vader en zoon het ziekenhuis verlaten. De man beseft maar al te goed hoeveel geluk hem te beurt is gevallen. 'Had de wagen enkele centimeters verder op de overweg gestaan, dan waren Bert en ik er wellicht niet meer geweest', zegt Karel Ryckewaert. (vln)


BRON
Terug naar boven Ga naar beneden
https://theboysandthegirls.actieforum.com
 
Vader en zoontje overleven botsing met aanstormende trein aan onbewaakte overweg
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Britse veroordeeld die zoontje van 3 liet roken
» "13-jarige Britse vader krijgt 14- én 16-jarige rivaal"

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Draakje's hoor en wederhoor... :: Kids in the News-
Ga naar: